Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

1. Úvodné ustanovenia a definícia pojmov

1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) rámcovo upravujú práva a povinnosti vyplývajúce zmluvným stranám z uzatvorenej písomnej objednávky alebo zo zmluvy o dielo (ďalej len ako „zmluva“) uzatvorenej medzi kupujúcim/objednávateľom (zákazník) a predávajúcim/zhotoviteľom, ktorým je vždy obchodná spoločnosť
ELEKTRO RM s.r.o., so sídlom Rúfusová 1916/2, 900 42 Alžbetin Dvor – Miloslavov, IČO: 53 672 631, zap. v Okresný súd Bratislava I, odd.: Sro, vl. č.: 151902/B (ďalej len ako „dodávateľ“).

1.2. Zmluvné strany sa dohodli na tom, že zákazník prijíma tieto VOP v ich úplnom znení okamihom uzatvorenia zmluvy alebo zadania elektronickej objednávky.

1.3. Tieto VOP sa budú aplikovať na všetky vzťahy medzi zákazníkom a dodávateľom, vzniknuté uzatvorením zmluvy.

1.4. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. V prípade, že zmluvné strany si v zmluve dohodnú niektorú oblasť upravenú VOP odlišne od VOP, budú ustanovenia zmluvy uprednostnené pred VOP.

2. Práva a povinnosti dodávateľa

2.1. Dodávateľ je povinný:

  • dodať na základe zmluvy alebo elektronickej objednávky zákazníkovi tovar alebo službu v dohodnutom množstve a v požadovanej kvalite, a to zároveň v dohodnutom termíne a za ďalších individuálne dohodnutých podmienok,
  • odovzdať zákazníkovi najneskôr spolu s tovarom/službou v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru/služby a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody záručný list, dodací list, daňový doklad)
  • odovzdať vypracovanú revíznu správu ďalej len OP a OS ktoré je podmienené úhradou plnej sumy podľa dodanej faktúry za dielo alebo službu (pre potreby úradného alebo súkromného použitia tejto vypracovanej správy)

2.2. Dodávateľ má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny/ceny diela od zákazníka za dodaný tovar/službu.

2.3.  Dodávateľ má právo a odberateľ potvrdením tejto ponuky akceptuje právo dodávateľa jednostranne zvýšiť cenu o mieru nárastu ceny jednotlivých materiálov alebo komponentov zabudovaných do diela.

Takýto nárast ceny môže vzniknúť kedykoľvek medzi zaslaním ponuky a dodaním výrobku.

V prípade potreby je dodávateľ pripravený tento nárast kedykoľvek objektívne preukázať.

3. Práva a povinnosti zákazníka/odberateľa

3.1. Zákazník/odberateľ je povinný:

  • prevziať zakúpený alebo objednaný tovar/službu bezodkladne potom, čo mu dodávateľ oznámi, že tovar/služba je pripravená na prevzatie,
  • zaplatiť dodávateľovi dohodnutú kúpnu cenu/cenu diela v dohodnutej lehote splatnosti,
  • nepoškodzovať dobré meno a povesť dodávateľa,
  • potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru/služby svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby a pečiatkou, ak je dostupná.

3.2. Zákazník/odberateľ má právo na dodanie tovaru/služby v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v zmluve.

4. Dodacie a platobné podmienky

4.1. Tovary/služby sú ponúkané a predávané dodávateľom prostredníctvom typových listov, ponukových listov, inej dokumentácie, pričom všetky základné produkty dodávateľa sú dostupné na jeho webovej stránke, ale najmä sú osobne konzultované priamo so zákazníkom bezprostredne po tom, ako tento prejaví záujem o prezentáciu produktov.

4.2. Zmluvné strany si dohodnú konkrétny termín dodania individuálne v zmluve, príp. ústnou alebo elektronickou poštou, a to vždy na základe charakteru a množstva požadovaného tovaru/služby.

4.3. Zákazník/odberateľ je povinný prevziať tovar/službu od dodávateľa v mieste, ktoré je dohodnuté v zmluve, ako miesto dodania tovaru/služby – spravidla je to sídlo dodávateľa, alebo adresa jeho prevádzky.

4.4. Zákazník/odberateľ je povinný vizuálne skontrolovať dodanú službu alebo tovar a prípadne aj jeho obal okamžite pri jeho preberaní od dodávateľa. V prípade, že zákazník zistí akékoľvek vady na službe alebo dodanom tovare, je povinný túto skutočnosť okamžite oznámiť dodávateľovi, spísať o tom záznam a odovzdať ho dodávateľovi. Pokiaľ zákazník/odberateľ nesplní svoje povinnosti podľa predchádzajúcej vety, považuje sa služba alebo tovar za dodaný riadne a bez vád a nedorobkov.

4.5. Spôsob platby, časový harmonogram úhrady kúpnej ceny/ceny diela, ako aj ostatné platobné podmienky si dojednajú zmluvné strany individuálne v zmluve.

4.6. Zákazník/odberateľ je zodpovedný za včasné uhradenie vystavenej faktúry za dodanú službu a bol oboznámený že v prípade omeškania objednávateľa s úhradou odmeny za zhotovenie Diela alebo s úhradou ceny za poskytované služby, má dodávateľ nárok na úrok z omeškania vo výške 8 % p.a. z dlžnej sumy za každý deň omeškania.

 4.7 Dodávateľ má právo na zmenu sadzby zákonných úrokov z omeškania podľa aktuálnej sadzby zákonných úrokov z omeškania ktorá je stanovená podľa § 369 ods. 2 a § 369a Obchodného zákonníka v znení zákona č. 9/2013 Z. z. v spojení s § 1 ods. 1 nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 21/2013 Z. z.

5. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva vzniku škody na tovare

5.1. V prípade zmluvy alebo elektronickej objednávky nadobúda zákazník vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar alebo službu.

5.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na zákazníka v čase, keď prevezme tovar od dodávateľa, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu dodávateľ umožní nakladať s tovarom a zákazník tovar neprevezme.

6. Nároky z vád tovaru, záruka, reklamácia služby

6.1. Dodávateľ zodpovedá za vady tovaru/služby, ktoré sú známe pri prevzatí tovaru/služby zákazníkom, resp. za tie, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby. Dodávateľ zodpovedá za akosť, množstvo, doklady potrebné na riadne užívanie tovaru/služby. Tovar musí zodpovedať záväzným technickým normám, výrobnej dokumentácií, kvalite, resp. dohodnutým podmienkam podľa zmluvy, a nesmie mať právne vady.

6.2. Pri tovare/službe, ktoré boli dodané za nižšiu cenu (bola poskytnutá zľava z ceny) dodávateľ nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena, resp. poskytnutá zľava.

6.3. Záručná doba na tovar/služby dodávateľa je: a) dvadsaťštyri (24) mesiacov pre zákazníkov z členských štátov EU a b) dvanásť (12) mesiacov pre zákazníkov z krajín mimo EU, ak nie je v zmluve dohodnuté inak, pričom začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru/služby zákazníkom, alebo odo dňa nahlásenia pripravenosti tovaru ku prevzatiu za predpokladu, že si zákazník tovar včas neodoberie.

6.4. Podrobnosti o postupe pri uplatňovaní nárokov z vád tovaru/služieb sú konkrétne upravené v Reklamačnom poriadku dodávateľa, ktorý tvorí prílohu týchto VOP a zákazník podpisom zmluvy potvrdzuje, že sa s týmto poriadkom oboznámil a súhlasí s ním.

7. Odstúpenie od zmluvy

7.1. Dodávateľ je okrem prípadov ustanovených v zákone č. 513/1991 Z..z. v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) oprávnený odstúpiť od zmluvy aj ak:

a) nastali dôvody, ktoré možno považovať za okolnosti vyššej moci, príp. ak bez zavinenia dodávateľa nastali iné dôvody, pre ktoré nemožno tovar/službu dodať (nedostupnosť tovaru u dodávateľa vstupných surovín a materiálov), alebo

b) ak zákazník počas realizácie výroby tovaru alebo prípravy služby zmenil podstatným spôsobom svoje zadanie a odmieta prevziať pôvodne objednaný tovar/službu.

7.2. Zákazník je okrem prípadov ustanovených v zákone č. 513/1991 Z..z. v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) oprávnený odstúpiť od zmluvy aj ak: a) dodávateľ oznámi zákazníkovi po uzatvorení zmluvy navýšenie ceny tovaru/služby o viac ako 15%.

7.3. Odstúpenie od zmluvy musí byť urobené písomnou formou a doručené na korešpondenčnú adresu druhej zmluvnej strany, pričom týmto okamihom nadobúda účinnosť.

8. Záverečné ustanovenia

8.1. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením ich aktuálnej verzie na webovej stránke dodávateľa.

8.2. Zmluvné strany sa dohodli, že za písomnú komunikáciu sa medzi nimi bude považovať aj komunikácia uskutočnená vo forme e-mailových správ.

8.3. Na vzťahy neupravené zmluvou a ani týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.

8.4. Tieto VOP nadobúdajú všeobecne účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke dodávateľa a účinnosť voči konkrétnemu zákazníkovi okamihom uzatvorenia zmluvy. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobudnú účinnosť ich zverejnením na webovej stránke dodávateľa.

Platnosť od  07.08.2023